måndag 1 juni 2009

Underbar helg m Olle

Fredag till söndag med Olle, pappa jobbar 40 timmar denna helg..men då finns det mycket jag och Olle skulle hinna med att göra.. jag drog till kungsmässan igen ..för att köpa lite saker jag värkt på ett par dagar..Fredag efter skolan drog vi till sjön och där stannade vi länge, med gummibåt fiske och kalla friska bad !!
Färskpotatis och grekiska biffar med tzatsiki..mums..kom inte hem förrän kl 20.00
olle somnade som en stock kl 20.30

Lördag var Olle hos sin kompis josef hela dagen det syntes att killarna varit ute för han hade fått mycket solbränna...jag shoppade svenska klassiker, lack träskor och det va såå härligt att gå ensam ett par timmar i Kinna.på kvällen spela vi boccia och läste böcker ..vi somna båda kl 21.30.

Söndag och avslutning i söndagsskolan m tårta och massa lekar..kanon väder vilket gjorde att vi drog m krabb snöre gummibåt matsäck och massa solkräm till 1:a vik i varberg...där ar vi alltid och vi har en favvo sten en platt en , som alltid är ledig !! den ligger nästan i vattnet och jag har bra överblick..vi stannade till 18.00 sen åkte för att vattna i mammas hus och då stack Olle till grannbarnen där till kl 20,30..hem äta duscha borsta gaddarna och stensomna ...

Underbar helg med en otroligt lugn och harmonisk unge..jippie va skönt för oss båda..

ETT TILLÄGG :jag hörde Olle på stranden m ett par pojkar och deras föräldrar...
Olle säger -jag har ADHD! jasså vad är det då säger en mamma...-Man är som jag Olle , pratar hela tiden och tjatar om samma saker och så springer jag runt och gapar ibland i onödan , fast jag är en fin vän ...ska vi leka ???

KORT KOMMER IKVÄLL !!!

1 kommentar: