fredag 19 juni 2009

Jordgubbar med limesocker

Idag är en ny dag och underbart är det idag...Olle och jag vaknade kl 09.00 härligt bara det för olle vaknar 06.00 annars, vi kramades länge läste lasse maja igen !! och talade om det jobbiga som hände igår. En bra diskussion och det märktes att prinsen lyssnade för denna dagen har gått i härlighetens tecken.

Vi åkte till varbergs kurort där jag jobbat som hovmästare innan jag valde att va hemma m olle mer. Där njöt vi av ceasar sallad m kyckling, landets godaste kan jag säga och otroligt stor, jag orkade halva, sen vankades det gott torrt vitt vin till...jordgubbar m lime socker och kaffe...sen stranden så klart, med snäck och sten plockning...solen var framme hela tiden och vi hade mysigt i 3 timmar..nu är vi hemma igen och myser oss.Vi skall basta ikväll och mysa i mormor och morfars fina uterum...ja och läsa lassemaja såklart !! ha ha glad midsommar alla och tack för tankar och böner !!

6 kommentarer:

  1. Hej Marika och Olle
    Vad roligt att ni fått en sån skön dag(Midsommar).Ni båda myspysare. Efter gårdagens bedrövelse och nedstämdhet. Men som du vet efter regn kommer alltid sol.
    Själv så sitter jag ensam här "Bakom Masten. Har det ganska skönt hoppas på bra väder i morgon. Då har jag planerat en riktig långpromenad och fotosafari i den stora staden Göteborg.
    Du är beundransvärd Marika med ditt engagemang för familjen skall du veta.

    Ha dä gött och hälsa GC Från CG

    Trevlig fortsatt helg
    H.Chrille

    SvaraRadera
  2. Det låter som helt underbart ju :) Vad härligt! Hoppas det blir fler goa dagar i sommar för er!

    Ska bli så mysigt att Amelie kommer till oss (Frida) i morgon och stannar över. Hon är hjärtligt välkommen!!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Hej Marika!
    Vad underbart att idag är "en annan dag" och att ni haft det så härligt. Tänker på er! Klart vi ska ses och "jämföra gips" nån dag. Ber en bön att i morgon ska bli ett nytt POSITIVT och GLÄDJANDE äventyr.
    KRAM E

    SvaraRadera
  4. Hej Marika!

    Va härligt att ni har haft en sådan underbar dag!! Man får ta var dag som den kommer och jag är så glad för er skull att det även finns härliga dagar. Underbart att du kallar Olle för Prinsen tycker jag:) Ha är en prins!

    Ha en fortsatt go helg och va skönt att få sova till 9. Hoppas på fler sovmornar.

    Snart ses vi, kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hoppas de e ok att skriva lite om dottern din, här på Olles blogg då...Amelie, helt ljuvligt att ha henne här :) Precis som med Alicia, när hon var här i vintras och sov över och de hade så kul (tror jag...) Den gången såg jag och tjejerna på skräckfilm och hade så mysigt. Olika tjejerna men goa båda två.

    Jag tänker på det du skriver att det växlar med Olle, olika dagar och så. Tack och lov! Det svåra måste vara att aldrig kunna planera tillvaron...

    Kram och tack att jag får ta del av ert liv så här. Jag känner med er. Även om vi inte känner varann så bra.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Livet är sååå tufft jag VET att ingen av er ens kommit i närheten av detta...varför vi , varför Olle varför kaos jämt.....för vi var utvalda för Olle...tänk va hemskt om han kommit till nån stygg familj....min prins mitt liv har badat myst och haft måååånga konflikter idag...men solen gör att konflikterna känns tunnare !!!

    SvaraRadera