torsdag 18 juni 2009

Tårar...

Sommarlov...
va härligt säger alla .INTE VI..där försvann vår avlastning och olles trygga tillvaro. Vadå tänker ni andra vanliga morsor farsor och syskon...jo om man har en hjärnskada där trygghet och rutiner finns , blir alla nya situationer en kamp.Olles tillvaro är skolan till 14.00 sen hem , mellis och hitta på nåt, sen kvällsmat bok och sova...nu då Kaos FÖR HAN HAR INGEN ANING OM DAGARNA ...REGN SOL VAD SKALL VI GÖRA ... frihet och lugn och ro blir ett fängelse för Olle ...vaknar 06.00 varje dag och är såå orolig...va ska vi göra idag ? vad ska vi göra efter det ? vad ska vi göra imorgon ....orkar han ? orkar vi ?

Midsommar m familj och vänner lekar och all den mat jag är bäst på att fixa blir inget alls...jag sitter här i ett litet lånat hus..jag och olle..

Han fick en black out idag för att han inte vet hur dagarna blir..spelar ingen roll om jag kör m planerade dagar och socialt berättar för honom..frihet och ledighet är kaos... barn psyk eller detta gjorde att jag lämmna hemmet m man och 2 fina tonårs flickor..och kom hit ..3 dagar ..kul ???? nej jag vill åxå fira mysa va m min familj ha tipspromenad lekar mat kubb och semester lyckliga stunder....

vi skall läsa Lassemaja äta jordgubbar spela minigolf och vara , jag måste bara inse att jag är en av de som måste orka ...men jag tycker synd om oss..

(som svensk får man knappt det ) vi vill åxå kunna bjuda hem folk, låta tonåringarna ha kompisar hemma , kunna göra spontana saker och ....ja 100 saker till ..men vet ni det kan inte vi....tyck synd om oss !!! NEEEEJ det vill jag inte men att skriva av sig är det bästa....


DETTA SKRIVER JAG BARA PÅ OLLES BLOGG ....DEN SOM LÄSER DENNA BLOGG VET ATT DEN ÄR TUFF OCH SANN...FRIVILLIGT..JAG ÄR INGEN SVAG GNÄLLIG MORSA...TYVÄRR FÖR STARK SOM INTE SÖKT MER HJÄLP INNAN !!!

Glad midsommar alla...fråm Prinsen Olle och lilla mamman maruchka...kraaaaaaaaaaaaaaaam

4 kommentarer:

  1. Hej min goa Marika(och Olle)!!

    Åh va jobbigt för dig, ja det tycker jag verkligen. Det ligger en sorg i det och det är bra att ventilera den saken. Fast jag tycker du är väldigt bra på att också se de goda sakerna med Olle och vardagen också! En väldigt bra egenskap!!

    Jag önskar er en fin midsommar hela familjen fast ni är på olika håll. Filippa vill vara med Ammis och ungdomsgruppen...Vill gärna sova hos Amelie och Alicia om det går...Hon skulle ringa.

    Love you, puss puss Pia

    SvaraRadera
  2. tack för samtalet det var behövade,,,trots gråt och ...men du pia är som en syster och med dig kan jag säga hur verkligheten är ..ingen utan fam som vet ..pussa Öken, Loppan och underbara frida.. kraaaaaaaaaaam lilla jag

    SvaraRadera
  3. Förstår att du har det jobbigt..Känner med dig..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. En tanke till er. En bön för er.

    Kram Annelie W.

    SvaraRadera