onsdag 17 juni 2009

skolavslutning och GIPS...

ja den underbaraste avslutning som vanligt när alla klasser framför 1-2 sånger draman eller nåt..tårt buffe för alla (var familj bakar 1 tårta...ha ha jag räknade till 49 tårtor första bjudningen ....sen kommer det...mera...) sen ringde de från ortopeden på avslutningen och sa att det var brutet och vi fick åkan 8 mil igen och gipsa väntan var 4 timmar trots remiss...och ja vi va hemma kl 18.30...phu ja nu är hela armen och fingrarna gipsade 3 v. ...fast Olle tyckte det va bra...han den söta prinsen sa....(detta gör ont i en mammas hjärta....) NU MAMMA är jag gipsad och det är såå bra för då kanske fler vill va m mig och leka... för att de tycker lite synd åt mig ...fröken säger att Gud kan vända saker till det bättre...det tror jag...nu kanske fler vänner vill bara vara... med mig ....


En vardag för ett stökigt ADHD barn som många gånger är orsak till bråk ...men som tyvärr åxå andra barn skyller på när det händer saker .......tror att vi måste våga lägga oss i ,och kanske samla barnen som i skolan p...där talar man om detta m kamratskap varje dag ...att vi visar att vi föräldrar står samman och att vissa saker inte är ok.....imorse hände en sådan hemsk sak och jag såg på Olle hur orättvist det var och han var ledsen när han sa vad de sagt till honom..svordomar och kallat honom för idiot...är inte ok

2 kommentarer:

  1. Här har vi också en som inte gnäller. Aron fick en olycklig boll på armen under en match i skolan i måndags. I går efter avslutningen fick vi ta och kolla upp det för det verkade inte bli bättre. Armen var av. Gips i 3-4 veckor han också. Vilka otursgossar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. oj oj vad härdade de är våra gossar...MEN DET HAR DE EFTER OSS MORSOR...vi känner heller inte efter...phu...vi bara kör på !!!

    hälsa Aron att Olle vill gärna komma och visa gipset och han vill se gipset !!!

    SvaraRadera