torsdag 2 juli 2009

Sena bad och massa jordgubbar

Olle och kompisen A m mamma och syster, var på stättared och badade igår 4 timmar...härligt ungen som är mer under vattnet än över var helt rödögd när han kom hem vid 18.00..sen var det lite grillad kyckling och pasta för olle .Men en smarrig kycklingsallad för oss mig och Alicia...sen var det dags vid 20.00 för kvällsdoppet i sjön...hem och duscha och frossa i svenska jordgubbar.Läsa bok och sova , vid 21.30 somna Olle trots värmen på övervåningen.Jag kolla tv och väntade in G som jobbat på partille cup i scandinavium hela tisd-onsd.Vi satt uppe till halv 3 och prata m Alicia och hade mysigt..idag är jag TRÖTT men har en egen dag idag så jag skall packa picknick korgen och dra till havet shoppa lite i varberg och kanske gå på schlager kväll m vänner på sociten.

Det sista vet jag inte om jag orkar...Olle och G stack till valers m krabblina, mat luftbadrass båt och allt man kan tänkas behöva..UNDERBART att de funkar ihop igen ...

kram

3 kommentarer:

  1. Tack du fina för komentaren på min blogg :-)
    Jadu..det där med egentid att bara få ägna sig åt sig själv och sitt EGO får styra sker inte så ofta med barn som våra :-)
    Härligt att du fick en stund för dig själv! Det behöver vi för att orka!!


    KRAAM mamma Zoffe

    SvaraRadera
  2. VA härligt att ni har det lite lättare just nu, behövs för att klara dom svårare stunderna av prövningar som kommer då och då.

    Härligt att det fungerar med far och son så fint nu. Ska bli mysigt att få vara med Olle en dag vid vallers!

    Kram kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hej Marika! Så kul att se dig två gånger på en dag härom dagen! Det händer inte så ofta :) Andy pandy tipsade om bloggen. Så fint att få läsa när du skriver så öppenhjärtligt om familjen. Ni är så fina hela högen och jag beundrar verkligen erat tålamod och att ni är så härligt positiva personer!

    More power to you!

    KRAMAR från Evelina

    SvaraRadera