fredag 10 juli 2009

Härlig avkoppling...för en mamma

Söndag morgon solig och härlig, åkte Olle med vänner hem för lek och bad...samt avlastning för mig som varit ensam hela veckan när G varit i oslo, på idrottsgala gemenskap sol kalla öl på Akkers bryge med bästa vännen...De var 41 grader i oslo de dagarna PHU ....

Jag hade hela söndagen för mig själv, med lite gemenskap m flickorna, jag menar LITE för de sover ju till ca ett på dagarna..sen packade jag min lilla väska och åkte till Varberg där jag tog in på KURORTEN m mitt personal kort vi får varje år !!!
2 nätter skule det bli, m vila, bra bok och massa lugn och ro. På Måndags kvällen gick jag och Fredrik 18 år...en av mina bästa servitörer till Johns Place i Apelviken och käka 2 rätters m gott rosévin till...de har sååå god mat och ligger i topp vad gäller mysfaktor, mat och servise..vi åt struts och det var sååå gott !! Vi skrattade mest hela kvällen och tog sen en härlig promenad.. längs hela stranden bort mot Kurorten...sen satt vi på terassen på Kusthotellet m filt och rykande espresso...kan det va bättre...

Hela tisdagen var ljuvlig med morgon eller kanske f.m promenad runt fyren och havet , lunch i stan m goda vänner och sen hem till underbara mamma för ännu mer vila och mys...kom hem till familjen...utvilad glad vid 19.00 2 dygn senare..och på fylld av energi.... Olle mötte mig med HÄR KOMMER VÄRLDENS VACKRASTE OCH FINASTE MAMMA...
Olle hade varit hos A 10-19 ..HELA DAGEN !!!

Onsdag bjudna till Anderssons på grill, en underbar stor och rolig familj som bara ÄR SÅ FANTASTISKA....
Olle har ju svårt m att åka bort m nya rutiner platser och händelser, men han fixa det ganska bra ändå...vi åkte hem vid 21.00 innan det hade kunnat bli jobbigt..och så är det .när man själv har som trevligast har Olles tålamod och energi tagit slut..men kvällen var fin och man får va glad för de timmar som de funkar !!! OCH DET ÄR VI ALLTID !!

Torsdag Olle går till sin kompis A kl 10.00 han bor lite ovanför....han var där till 18.00 .. 3 mål mat emellan och så leka ..kul att de blivit så bra vänner igen och att A ringer på morgonen och frågar efter Olle

Fredag
OLLE var hos A hela dagen till 16.00 och A P och S var även här och lekte ....va gla man är när 4 pojkar leker utan några problem !!!

Kl 16.00 åkte vi på kalas till Andreas 35 år vår finaste vän som hade kalas i Vallersvik Frillesås...

Det var ganska jobbigt för Olle först m andra barn han inte känner, vilken roll skall han ta? är de äldre och vill bestämma ? skall han bestämma eller inte ?
massa vuxna han inte känner , vissa han känner...hjärnan kokar till slut och han gapar springer omkring och spelar pajas och .... ja ja ...men sen efter tillsägelser avoss &...framförallt ANDRA FÖRÄLDRAR OCH VUXNA!!!! vänder det !!!

TACK för att de finns sånna som vågar vara stränga, fast jag står där !!!
Då hittade Olle en ram av vad som var Ok, var han fick springa, vad han kunde göra , vad han inte fick göra...och när ett Adhd barn får sina ramar, sina strukturer och vet själv ....då blir allt så mycket lättare för deras hjärna att funka .....vi kom 16.00 & kl 18.00 var Olle inne i ramen av struktur och rätt tänkande.. och kl 19.30 åkte vi hem med sista 1½ timmen super duper...härligt....

Nu jobbar Göran fredag , lördag kväll på oscars i Varberg som ordningsvakt( dock har han hela lördagen fram till 21.00 då HAN kan andas fika och samla kraft till kommande dagar) sen söndag och måndag på GOTHIA invigningen i GBG som publik dragare och artist...Allt för att jag skall kunna va hemma mer...

Jag skall dock jobba månd och onsdag som hovmästare på varb. kurort 11-21 båda dagrna ...ROOOOOLIGT jag LÄÄÄÄÄNGTAR efter världens finaste duktigaste och galnaste kollegor !!!

Men innan det skall vi i helgen ... dra till Navet och exprimentera och sen ta fram lejonkortet....dvs årskortet på Borås djurpark !!! för de va vissa djur som sov, förra veckan jag ocg Olle va där...

JA det va la mö jag skrev....men nästan allt ...ja allt va faktiskt positivt TACK GUD för det ....God bless u all

8 kommentarer:

  1. Hej Marika!!

    Oj Vilket långt trevligt inlägg. Du gjort idag . Ser bara ljusglimtar av ditt liv den gångna veckan.

    Så jag säger bara fortsatt trevlig sommar och lycka till på jobbet. Samt ha en trevlig dag i Borås djurpark.

    Må gott
    H. Chrille

    SvaraRadera
  2. chrille jag har inte hunnit skriva , men nu kom det ...härligt att du svarar såå fort ...ha en fin helg !!! kram marika

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart inlägg!!!

    Längtar efter dig, kram kram Pia

    SvaraRadera
  4. Underbart att ni haft en så härlig vecka!!! Här går det i ett, i ett, i ett... helt otroligt att det ska vara så svårt att få till en dag när det går att träffas och fika och att leka. Pojkarna har varit hos mormor hela veckan, när jag och Martin jobbat eftersom fritids varit stängt. Tur man har sin underbara mamma. :-) Men nu ska jag bara jobba lite i morgon, sedan är det SEMESTER! Tror du vi skulle hinna med en fika då, eller en grill, eller en prommenix, eller NÅGOT?! haha...
    KRAM på dig goa Marika!

    SvaraRadera
  5. Härligt livet känns just nu ....bara att njuta av känslor och omgivning...ha ha 2 trötta katter i mitt knä !!! och era komentarer såååå klart !!!

    SvaraRadera
  6. klockan är nu 01.50 natten mellan fred-lördag varför står det 16.50 när jag skrev för 1 min sen ...fel inst. sman det då ??
    åklart ...men hur fixar

    SvaraRadera
  7. oj nu fick bokstäverna ben ...laptop bra...men ofta rör man m handleden och då hoppar allt...

    SvaraRadera
  8. Hej Marika !!

    Angående klockan.

    Logga in på INSTRUMENTPANEL. Där du startar dina inlägg. Klicka sen på INSTÄLLNINGAR.
    Därefter kilckar du på FORMATERING

    Rulla ner till TIDSFORMAT
    SÅ kan du ändra tiden som står i rutan där
    Glöm inte spara sedan

    H. Chrille

    SvaraRadera