lördag 8 augusti 2009

Separationsångest...

Ja veckan m mormor och morfar var underbar....men när vi kom hem grät OLLE 3 timmar han hade sån separations ångest av att va hemma ..men det har han tom. efter en helg ..nu har vi bestämmt att han ringer mormor 10.00 och 19.00 var dag och det har han gjort sen han kom hem för en v sen...Annars mår ADHD pojken bra ..inga vidare utbrott alls...bygger mycket lego och leker med Alfred...hela dagarna... han klipper allt vårt gräs...vi har många hagar och ängar... åkgräsklipparen är hans bästa vän !!!

Idag var vi i Kärradal 6 timmar på bad och dyk tripp..jag och olle m varsit cyklop dök efter snäckor i flera timmar...myyys .....Olles rygg va brunast...ja det va en underbar dag....Olle mår bra och det är super ...men jag vet att när förändringen m skolan börjar tar det 3-4 v innan allt m struktur sätter sig ...och det laddar vi för...låter som jag inte har nått hopp...det har jag men jag kan min adhd unge utantill och vet exakt alla förändringar som berör...

1 kommentar:

  1. Hej Marika!

    Tycker du är så modig och realistisk i ditt tänkande. Ja när det fått gått ett tag så har dOlle landat i skolans vardag igen.

    Kram kram Pi

    SvaraRadera